Home away from home - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van RB - WaarBenJij.nu Home away from home - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van RB - WaarBenJij.nu

Home away from home

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

09 September 2017 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Het tweede deel van onze vakantie brengt ons naar het Verenigd Koninkrijk, ons 'home away from home'. We pikken een huurauto op en starten onze UK roadtrip.

Een eerste zaterdag in de oude sfeervolle stad Chester levert veel indrukken op van straalbezopen 'northerners' die ondanks de frisse temperaturen schaars gekleed en wankelend op hoge hakken lallend door de steegjes zwalken. We zien de paardenrennen en verblijven in een cabin in een sfeervol eco-resort. De mensen zijn onverstaanbaar, maar onwaarschijnlijk vriendelijkl

Na een eerste full-English breakfast reizen we Wales in, waar we de grond in regenen, maar desalniettemin zwaar onder de indruk zijn van het ruige Snowdonia en het sfeervolle Betsw-y-coed (uitgesproken als Betsiecoed). We slapen in een bunkhouse boven de dorps-pub en genieten van het landelijk gevoel, terwijl de regen tegen de ramen dreunt.

Onze route leidt via de Pembrokshire coast naar Cardiff, waar we tussen buien door goedkoop ontbijten bij onze favoriete keten Greggs, boeken inslaan bij charity shops (een van onze favoriete bezigheden in UK) en goedkope producten shoppen in Poundland. De haven en Barry island zijn gezellige gebieden en we kunnen Cardiff erg waarderen.

Onze stop in Bristol is echter een nog grotere verrassing. Een industriele stad in ontwikkeling, met grote focus op design en cultuur. We 'jagen' op Banksy schilderingen en guerilla piano's en weten bij vertrek zeker dat hier nog genoeg te zien is om op korte termijn een paar dagen terug te komen.

Door naar Cornwall: 3 dagen rondtouren over smalle eenbaanswegen. Van vissersdorp naar vissersdorp, azuurblauwe wateren, ruige kliffen, heerlijke cornish pasties en natuurlijk fish & chips.
Als afsluiter een bezoek aan Eden project, waar in grote koepels verschillende ecosystemen op indrukwekkende wijze zijn gerepliceerd.

Een lange reisdag brengt ons via het prachtige Shrewsbury naar Blackpool, HET lokale vakantie-resort van Noord Engeland. Little Brittain in real life.
Dress-code: slecht passend trainingspak, gemiddeld BMI >35, voedingsaanbod: fish & chips en donuts, drank: BIER, vermaak: casino, kermisattracties, op een ezel rijden op een natgeregend strand, of een bezoek aan circus, stripshow of madame tussaud. Gemiddeld tijstip van aanvang dronkenschap: 11 uur 's ochtends.

Het is heerlijk mensen kijken en na het drinken van een paar pinten bier pas ik prima in de setting.
We verblijven in een B&B waar de eigenaren ons met natte zoenen verwelkomen en ons in een nauwelijks begrijpelijk accent binnen 5 minuten na kennismaking vertellen over hun gezondheidsklachten en relatie problemen. We worden uitgenodigd voor een karaoke sessie, maar hebben een lichte voorkeur voor het aanschouwen van de lichtshow die hier elke avond plaatsvindt. Een laatste winkelronde en een uitgebreide puzzelsessie om onze aankopen in onze bescheiden rugzakken te stouwen en dan is het tijd om terug naar huis te keren.
Het was als al altijd- ondanks grillig weer - fijn in de UK!

• 10 September 2017 - 23:01

Jolien:

Op de foto zag t eruit als n stukje UK dat zeer de moeite waard is, mooi! Ik geloof alleen dat ik Blackpool even oversla, dank voor het proberen! ;-)