1e indruk Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van RB - WaarBenJij.nu 1e indruk Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van RB - WaarBenJij.nu

1e indruk Buenos Aires

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

03 Februari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Hoewel we verwacht hadden dat de laatste week voor vertrek ´beladen´ en zwaar zou zijn, was het tegendeel waar. Met nog allemaal kleine klusjes en leuke dingen te doen bleven we lekker bezig en langzaam maar zeker maakte een hyper gevoel zich van ons meester.

Vrijdag de dag van vertrek. Het huis volledig aan kant ruimen voor de nieuwe huurders, net of we een bed en breakfast runnen :)
Koffie met de buren, oplevering van het huis, koffie en een afscheidsknuffel bij pa en ma D. en vervolgens door naar Delfgauw om door pa en ma M. op de luchthaven afgeleverd en uitgezwaaid te worden.

Een moment waar ik als een berg tegenop heb gezien. Ik ben nu eenmaal niet goed in afscheid nemen.. We gedragen ons echter manmoedig. Een oprecht, maar bescheiden traantje om de kracht van onze familiebanden nog even te benadrukken maar daarna toch echt een stoer ´tot gauw!´ van beide kanten.
Opgelucht dat we dit moment achter de rug hebben vertrekken we door de gate. Nu kan het avontuur beginnen!

Althans.. dat denken we, maar onze eerste vlucht naar Zurich laat vanwege het slechte weer nog even op zich wachten. Ruim een half uur later dan gepland vertrekken we en onderweg lopen we ook nog de nodige vertraging op door landingsrestricties vanwege de hevige wind.

Ons vliegtuig landt in Zurich, zo´n 10 minuten voordat onze volgende vlucht naar Sao Paolo – helemaal aan de andere kant van de luchthaven – vertrekt.
We zetten het dus blind op een rennen en sprinten -zo doelgericht als mogelijk is op een luchthaven die we niet kennen- richting de gate van vertrek. Treintjes in, roltrappen op en af, even wanen we ons finalisten in het programma Pekings Express.

Wat een hopeloze onderneming lijkt, heeft echter toch succes. Op de valreep halen we onze vlucht.
Terwijl we nog zitten uit te hijgen komt het toestel los van de grond. Bestemming: Sao Paolo, Brasil.

Na een goede vlucht arriveren we op de luchthaven (bouwstijl: ziekenhuis jaren ´70) en dwalen we door de verlaten gangen op zoek naar de juiste gate, vanwaar we met TAM de laatste paar duizend kilometer naar Buenos Aires afleggen.

Op onze (voorlopige) eindbestemming aangekomen, loopt alles gesmeerd en valt ons direct op hoe behulpzaam de porteños (inwoners van de stad) zijn. Alleen Engelse conversaties vlotten helaas niet, we zullen het hier echt in het Spaans moeten doen.

Nu kennen we al best wel wat woordjes en zinnen, maar het lastige is dat mensen terug praten! We kunnen er meestal geen touw aan vast knopen, waardoor de paniek dan toe slaat en we ons echt nog een beetje buitenaardse wezens voelen als we met handen, voeten en drie woorden Spaans iets proberen uit te leggen wat dan tot vele wedervragen leidt.

Onze eerste indrukken van de stad zijn lastig te beschrijven. Na zo´n 24 uur aaneengesloten reizen zijn we moe. Zo moe dat alle prikkels van zo´n grote stad (13 miljoen inwoners) een beetje veel zijn en het ons nog niet is gelukt om een goed beeld te vormen van de nieuwe wereld om ons heen.

Gelukkig hebben we hier nog alle tijd voor.
En wat we al wel weten is het volgende:
- De mensen hier zijn erg vriendelijk
- Ze praten alleen ontzettend snel en veel
- We voelen ons hier vanaf de eerste minuut veilig
- Het openbaar vervoer netwerk is goed georganiseerd
- Het leven is hier goedkoop voor een toerist
- Er valt ontzettend veel te ontdekken!

Doelen voor de komende dagen:
Verder dwalen door Palermo Viejo, een erg leuke wijk.
Puerto Medero en de markt in San Telmo bezoeken.
Een kijkje nemen in La Boca.
Uitzoeken vanwaar we uiteindelijk met de bus naar Puerto Madryn kunnen reizen.
Maar bovenal: in zo kort mogelijke tijd, zo veel mogelijk Spaans leren!

Je ziet.. we zijn dan wel werkloos, maar we zijn mensen met een missie ;)

Meer indrukken volgen vanzelf, maar voor nu: hasta luego!!

• 03 Februari 2008 - 00:38

Jan En Gerrie:

Heerlijke eerste berichten. Enne.... al dat sporten van jullie de laatste tijd is dus ergens goed voor geweest.... zo'n sprintje trek je niet zo maar! En nu: op naar de spaanse les! Liefs, pa en ma

• 03 Februari 2008 - 02:24

Ome Joop & Tante The:

hello Ramona & auke
    Goed te horen dat jullie goed zijn aan gekomen, nu weten jullie hoe wij ons voelde toen wij in Australia kwamen helemaal geen engels kunnen, en ze spraken ook allemaal zo vlug have veel plezier, en stay save ome Joop

• 03 Februari 2008 - 09:12

Ria En Han:

Leuk om al zo snel iets van jullie te horen.
    Veel plezier.

Groetjes Ria Han en Marco

• 03 Februari 2008 - 10:08

Carola:

Ik voel bij dit eeste bericht mijn reiskriebels al direct opborrelen.... jullie brengen me de komende maanden vast op goede reisideeen succes met de Spaanse les!
    Liefs, Carool

• 03 Februari 2008 - 11:06

Yvette:

Leuk dat het avontuur begonnen is! Ik ga mijn Spaans ook weer ophalen over ruim een week, dan begint mijn vakantie in Cuba en zit ik dus aan dezelfde kant van de oceaan!
    Heel veel plezier gewenst en ik ben benieuwd naar alle verdere berichten!
    x Yvette

• 03 Februari 2008 - 12:21

Gerda Hoogendam- Van:

Lieve Auke en Ramona,
    Wat fijn dat jullie veilig en wel zijn aangekomen op jullie eerste bestemming! Het spaans zal wel snel beter worden als je niets anders kunt spreken dan dat! De zin: Kunt u wat langzamer spreken? Zullen jullie nu eerst uit het hoofd moeten leren, dan komt de rest vanzelf.

Kus en knuffel van Frank, Iris en Gerda

• 03 Februari 2008 - 12:55

Buuf Nummer 13:

Hé avonturiers! Dat was nog een leuke toevalligheid, ben ik gewoon de laatste die jullie nog heeft gezien, haha! We hadden jullie ook nog op de koffie/eten willen vragen, maar we dachten dat jullie toch nog wel gellefd zouden worden ne genoeg te doen hadden....en toen begonnen de jongens te kwakkelen en was het zomaar vrijdag!
    Leuk om te lezen dat jullie nu al een zo'n andere wereld zitten, geweldig! Hier is het koud, maar mooi weer, haaaarde wind, lekker z'n gangetje. Hans en Loes maken iedere dag en teringherrie (ze doen de bovenboel) en we hebben onze nieuwe buren ontmoet. Palele en Jamoen. Prachtige Zuid-Afrikanen en erg aardig. Al moest ik wel even een tripje maken naar de deur omdat ze de hele avond echt keihard Spandau Ballet op hadden...Tja, ze weten natuurlijk niet dat je hier alles hoort...Maar dat was geen probleem. Toch heel vreemd om tijdens mijn blik naar binnen als ik ga lopen met Kala twee donkere mensen in jullie huis te zien!
    Nou, geniet lekker en pas ook goed op jezelf, maar hé, als getrouwd stel kan je nu toch niks meer overkomen?!
    Veel liefs uit de Laan,XXX Maik, Roos, Stan en Gijs xxx

• 03 Februari 2008 - 13:25

Pa En Ma Van Dr.:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen,wel even flink spannend zeg.
    Liefs pa en ma

• 03 Februari 2008 - 13:57

Jos En Anja:

hallo avonturiers.
    Volgens mij hebben jullie net de eerste(en waarschijnlijk de laatste) nachtelijke sneeuwstorm gemist hier, maar daar is het veel beter toeven kan ik me voorstellen.Ik hoop dat jullie veel gaan zien en genieten sucses met de spaanse les en doe voorzichtig. Dag lieverds dikke kus van ons.xx

• 03 Februari 2008 - 14:18

Martin En Arjette:

Jullie avontuur is nu echt begonnen! En met zo'n start kan het niet anders dan enerverend worden. Heel veel plezier!
    Geniet!

• 03 Februari 2008 - 15:26

Lida:

Dat gehol op het Zurichse vliegveld komt me bekend voor alleen had ik toen niet een gate die aan de andere kant van het vliegveld lag.Evengoed lekker kunnen bijkomen onderweg naar Sao Paolo.Dat ze zo snel spaans spreken komt overeen met de grieken: ook altijd bang dat ze geen tijd hebben voor ze uitgesproken zijn!Ik hoop dat jullie snel weer op adem gekomen zijn en dan op ontdekking gaan. We zijn reuze benieuwd naar al jullie belevenissen.Groetjes en tot horens;y muy satisfacciòn(en veel plezier)!

• 03 Februari 2008 - 16:05

Jelitsa:

hi ramona en auke,
    je reis is eindelijk begonnen het voeltvast als een lange huwelijksreis met avontuur. geniet van al het mooie. xxx jelitsa

• 03 Februari 2008 - 18:31

Frans En Willie:

Lieve Ramona en Auke,
    Wat een fantastisch verhaal. Als jullie de spaanse taal machtig zijn, kunnen jullie in ieder geval een schrijverduo gaan vormen. Wat een schrijverstalent.
    Geniet, geniet en geniet.
    Frans en Willie
    XXXXXXXXX

• 04 Februari 2008 - 09:30

Tilly:

Te gek! Nu al een bericht dat jullie al aan de andere kant van de wereld zitten. Die eerste reis zit er dus op....... succes in de schoolbanken... en leer je ons tussen de regels van je reisverslag ook gelijk wat woordjes? Dos cerveza (?) en Hasta la Vista...
    liefs van Tilly (en Jeremy)

• 04 Februari 2008 - 16:58

Grace:

hai Ramanoa,
    Nou wat een prachtige natuur zeg!!! ik zit hier 18:00 Nederlandse tijd op de Schiehaven met mijn jas aan bah. Ik wou dat ik in de rugzak mee kon en alles lekker me achter kon laten.Hahaha het ziet er heerlijk uit allemaal liefs Grace