Tiny taste of Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van RB - WaarBenJij.nu Tiny taste of Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van RB - WaarBenJij.nu

Tiny taste of Thailand

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

23 Januari 2015 | Thailand, Phuket

Wanneer we Taiwan verlaten hebben we het gevoel voldoende van het land gezien te hebben om het met een tevreden 'afgerond' gevoel te vertrekken.

Een nachtvlucht brengt ons naar Phuket, waar we nog een paar laatste dagen van tropische warmte en afwezigheid van enige ambities kunnen genieten.

Dit is mijn eerste bezoek aan Thailand en niet geheel in strijd met onze verwachtingen blijkt Phuket bepaald niet de mooiste bestemming in Thailand. Het eiland heeft zich door de jaren heen in zo'n mate gericht op (massa)toerisme, dat dit heeft geresulteerd in extreme overbevolking. Dit ten koste van de oorspronkelijke weelderige begroeiing en de rust en charme die het eiland ongetwijfeld ooit heeft gekend.

Desalniettemin is het heerlijk warm, is het zeewater prachtig helderblauw, prikkelen de geuren van wierook, tropische planten en bloemen en thaise curries continue de zintuigen en is het leven vrij zorgeloos.

We laten ons (met zo'n 5000 andere toeristen) naar de wereldberoemde phi phi eilanden varen. Niet ons type trip, maar toch mooi om te zien. De andere dagen huren we een scooter en zoeken we de uithoeken van het eiland op, waarbij blijkt dat het toch mogelijk is om de drukte te ontvluchten, nog prachtige groene heuvels te doorkruisen en te relaxen op zeer beperkt bevolkte stranden.

OP deze wijze genieten nog even van een paar laatste dagen samen.
Morgen is mijn laatste reisdag en zondag vlieg ik naar huis, na een maand die voorbij is gevlogen, maar veel nieuwe indrukken heeft opgeleverd.

Jason zal solo verder reizen naar Birma, Jordanie en Libanon en over zo'n 6 weken zullen we elkaar in Dubai weer ontmoeten om de reis samen af te ronden.
Even terug naar mijn eigen wereldje en routines, maar stiekem toch ook alweer aftellen voor de vervolg etappe van deze reis.

• 23 Januari 2015 - 13:12

Jan:

Phuket is inderdaad de meest toeristische plaats van Thailand. En net als altijd even buiten de grote plats is de massa opgehouden en valt er nog wel wat origineels te ontdekken.
    Geniet nog even.
    Gr