Here we go again! - Note from a 'fine' country - Reisverslag uit Singapore, Singapore van RB - WaarBenJij.nu Here we go again! - Note from a 'fine' country - Reisverslag uit Singapore, Singapore van RB - WaarBenJij.nu

Here we go again! - Note from a 'fine' country

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

04 Mei 2008 | Singapore, Singapore

Twee weken in Nederland zijn voorbij gevlogen.
Bij ons vertrek uit Zuid-Amerika waren we het er helemaal over eens blij te zijn dat het avontuur nog lang niet afgelopen is. Dat vinden we nog steeds.

Desalniettemin blijkt opneuw afscheid nemen moeilijker dan verwacht en gehoopt. Twee weken het beste van Nederlandse bodem - lente in Holland, de geur van bloeiende bloemen, ultiem luxe verzorgd worden in Delfgauw, gezellige familie bijeenkomsten, veel lieve aandacht van alle leukste mensen uit ons land! - zijn ons (vooral mij) niet in de koude kleren gaan zitten. Hoewel het geweldig was iedereen weer even te zien, ervaren we ook heel bewust wat we allemaal (gelukkig tijdelijk!) achter laten.

En dan is het ineens toch lastig de tas weer op ons rug te hijsen met het besef geen benul te hebben waar we de komende maanden zullen gaan slapen en wie er op ons pad zullen komen.

Eenmaal in het vliegtuig hebben we gelukkig het moeilijkste gedeelte - afscheid nemen - achter de rug.

Bij de tocht van Luton naar Heatrow in Londen drinken we koffie met Wendy op Piccadilly circus alsof het de normaalste zaak van de wereld is elkaar daar 'zomaar even' te ontmoeten.
Wen, echt leuk dat je op die manier toch een beetje deel uitmaakt van ons avontuur!

De vlucht naar Singapore verloopt vlekkeloos en bij aankomst is gelijk duidelijk dat dit een schone, zeer georganiseerde stad is.
De enige grote schok is de vochtige warmte. Het voelt alsof je een badkamer in komt lopen waar iemand al een paar uur heet staat te douchen.

Het zweet gutst gelijk over ons lijf, alle energie (voor zover we die na bijna 30 uur reizen nog hebben) verdwijnt als sneeuw voor de zon en elke stap is een hele opgaaf.

Slapen is beperkt mogelijk en het is al snel duidelijk waarom iedereen hier zo ontzettend langzaam loopt.
We proberen ons ritme maar aan te passen en voorlopig dag voor dag te bekijken waar we wel en niet energie voor hebben.
Op dit moment kan ik me moeilijk voorstellen dat we volgende week door de jungle zullen banjeren, maar onder begeleiding van de organisatie die we vanuit Nederland hebben benaderd, zal ik vast wel op verantwoorde wijze vooruit te branden zijn.

Wat we momenteel vooral doen is: slenteren, heel veel water drinken en zorgen dat we voldoende zout binnen krijgen.
Vandaag hebben we de (gratis toegankelijke) botanische tuinen bezocht. DAT is nog eens een stadspark! Adembenemend mooi en zoals je je vast wel bij Singapore voor kunt stellen: ultiem SCHOON!

Hoewel Singapore rijk en modern is, zijn we toch al duidelijk in een heel andere wereld. We vallen hier beduidend meer op dan in bijvoorbeeld Buenos Aires, want Singapore is multicultureel, maar toch echt 100% Aziatisch!

Eetexperimenten hebben reeds hun aanvang genomen. Bij de vele 'foodcourts' kun je van alles krijgen, het meeste voor ons nog zeer ondefinieerbaar.
Maar wel heel betaalbaar en van goede kwaliteit.
Vreemdste ontdekkingen tot nu toe:
- Een radijs anderhalf keer zo groot als een tennisbal.
- Hotdogcroissants (geen aanrader).
Op dit thema zullen we later ongetwijfeld verder voortborduren!

Morgen willen we wat rondsjokken door Little India en China Town, twee multiculture wijken waar ongetwijfeld veel te zien, horen, ruiken en ervaren is.

En daarna.. toch echt die rugzak weer op en richting Maleisie!

Voor nu lieve groeten voor iedereen en een volgend bericht volgt waarschijnlijk rond half mei, als we de jungletocht op Borneo doorstaan hebben!

X
Ramona & Auke

PS:
- Oma M., Maria en Tilly: bedankt voor jullie lieve kaarten!
- Opa en oma H. Superbedankt voor jullie telefoontje op de dag voor vertrek!
- Ome Joop en tante Thea. Bedankt dat we een pakketje aan jullie adres mochten richten. Het is onderweg naar Australie en de stroopwafels dus ook! :)

• 04 Mei 2008 - 13:31

Arjette:

maar 1 woord: ENJOY!!!!!!

kus van je grote nicht.

• 04 Mei 2008 - 14:05

Yvette:

Veel plezier weer op jullie verdere reis, als jullie doorgaan naar Maleisie, zitten jullier er tegelijk met mn ouders, die gaan 13 mei weg voor een rondreis daar....

Have fun!

xx

• 04 Mei 2008 - 14:44

Piet En Joke:

Hoi Ramona en Auke

Na al jullie vorige avonturen wensen we jullie heel veel leuke ervaringen in de jungle! hopelijk alleen maar genieten.

Groetjes, Piet en Joke

• 04 Mei 2008 - 15:29

Hans En Thea :

lieve Auke en Ramona,

Veel plezier op jullie verdere reis en dat jullie weer een hoop mooie dingen zullen zien en beleven.We wachten met spanning op de eerste verhalen en foto's van de tweede gedeelte van jullie reis.Heel veel groetjes en liefs.

• 04 Mei 2008 - 16:23

Lida:

Fijn dat jullie zo genoten hebben van Delfgauw en ons dierbaar kikkerlandje. Ondertussen reeds gestart, en onderweg, met het tweede deel van jullie wereldreis. Ik hoop dat alles voorspoedig zal verlopen en dat jullie net als het eerste deel er enorm van zullen genieten met alle ups en downs (want die horen erbij). Natuurlijk kijk ik uit naar jullie belevenissen; dan is het net of ik een stukje met jullie meereis... Regards and be carefull

• 04 Mei 2008 - 18:27

Carola:

Leuk dat we vorige week nog even "live" hebben kunnen bijkletsen. Zie jullie nieuwe avonturen alweer met veel ongeduld tegemoet.... en... krijg ook direct Azië-kriebels... die moet ik nog even onderdrukken. Die warme badkamer is zo herkenbaar!

Veel plezier! liefs, Carool

• 05 Mei 2008 - 00:10

Ome Joop &tante Thea:

H I Goed te horen dat jullie weer op weg zijn.En dat Singaporen schoon was dat had ik je wel kunnen vertellen, en dat het zo vochtig warm is ook houd je eigen maar klaar want dat krijg jue nog veel meer ook als je in Darwin aan komt, we zullen je pakje goed ontvangen voor jullie hoor have a great time groetjes
    ome Joop & tante Thea byeeeeee.

• 05 Mei 2008 - 10:00

Gerda Hoogendam- Van:

Hoi Auke en Ramona,

Het was leuk om jullie weer even live gezien te hebben en nu weer verder! Wij zijn gisteren met de vijf meiden naar Friesland geweest om de baby's van onze nichtjes te bewonderen en de onze te showen natuurlijk. Wij genieten nog even van een zeer vroege zomer in Nederland, gelukkig hebben we nog een week vakantie. Jullie veel sterkte in de jungle, neem veel opkikkertjes oid mee en hou ons op de hoogte, dan genieten we met jullie mee!

Knuffel van Gerda

• 05 Mei 2008 - 10:24

Wendy:

Dat was echt heel leuk en vooral apart; koffie op Picadilly Circus... en echt weer iets voor ons (mij ;-) om bij de verkeerde Starbucks te staan!

Engeland is toch niet mijn ding, erger nog: ik heb er uitslag van gekregen! Overal jeuk en bultjes!

En waarom hebben de engelsen de naam beleefd te zijn? Niks van gemerkt...

Lieve Ram en Auk, geniet en doe voorzichtig in de jungle.
    Ramoon, trek dat broekje toch maar niet aan, hoor! :-))

• 05 Mei 2008 - 11:47

Jolien:

Het leek even de normaalste zaak van de wereld dat we jullie weer zo vaak zagen en toch ook weer niet. Jammer dat jullie er weer vandoor zijn, maar ik ben wel weer benieuwd naar alle belevenissen... Veel plezier daar en in Borneo (lijkt me erg gaaf die jungle-tocht!).
    Liefs jo

• 05 Mei 2008 - 13:19

Tilly:

Wat fijn om al zo snel iets van jullie te lezen. Wat een overgang weer zeg, hopelijk wennen jullie gauw aan het klimaat daar.
    Jammer dat onze kaart toch nog te laat kwam, maar wat top van Gerrie dat ze het zo heeft opgelost!
    Enjoy maar wees voorzichting in de jungle. Have a good time!

Liefs van Tilly

• 05 Mei 2008 - 15:28

Wil Venema:

Heb het ook nu weer goed! En maak mooie herinneringen ...
    Ik lees weer van harte mee. Groeten vanuit "De Glashaven".

• 05 Mei 2008 - 18:20

Mirja :

wat fijn -deel 2 is dus aan de gang -super -veel plezier !

• 06 Mei 2008 - 09:25

Marije:

Hey!!

Het avontuur gaat weer verder!!..even wennen maar daarna is het volgens mij super om weer op pad te zijn!!..
    Was heel gezellig om jullie op het feest van opa en oma weer even te zien!!..ook leuk om jou 's-avonds nog even tegen het lijf te lopen in de tram Ramoon!!haha..was wel heel toevallig!..nou geniet er van en kan niet wachten tot de volgende berichten en foto's!!.

X..Walter en Marije..

• 06 Mei 2008 - 16:35

Silvester:

Heel veel plezier op jullie verdere reis. Ik vind het heerlijk om jullie reiservaringen te lezen. Voor ons begint ons avontuur over twee weken, ik kan niet wachten.

Ciaoooooooooooooooo

Silvester

• 08 Mei 2008 - 07:24

Karin En Jaap:

Allebei heel veel plezier!

• 08 Mei 2008 - 16:27

Bianca:

Veel plezier op deel II van jullie reis. Ik ga ook op vakantie: 2 weken met de caravan naar Otterlo. Lang niet zo spectaculair als jullie bestemming, maar ach op dit moment pas ik toch niet meer in een vliegtuigstoel. Laat staan dat ze me met 35 weken zwanger laten instappen. Laat mij maar lekker kwijlen boven je foto's. Veel liefs Bianca

• 08 Mei 2008 - 17:11

Gerrie En Jan:

De eerste foto's zijn er niet meer dan 9. Maar die mogen er dan ook zijn!
    Maar als het effe kan willen we er graag meer!!!!!!!!!!!!!!
    Lieve groetjes paM en maM

• 16 Mei 2008 - 22:14

Ineke En Kees:

hoi buurtjes,
    geniet ervan,en veel plezier!!!!

Groetjes van jullie buurtjes van nr 3