Thai holiday - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van RB - WaarBenJij.nu Thai holiday - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van RB - WaarBenJij.nu

Thai holiday

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

24 Januari 2018 | Thailand, Bangkok

Met een zeer gelukkige timing vertrek ik de dag na de ontwrichtende storm naar de luchthaven voor mijn vlucht naar Bangkok.
Als ik eind van de ochtend de Thaise immigratie balie passeer, staat Jason (die 5 dagen eerder al vertrokken was) me op te wachten en kunnen we direct naar ons hotel in de wijk Sukhumvit reizen.

Ondanks een nacht vliegen zonder slaap en het feit dat de overgang naar 34 graden mijn enkels en knieen tot voor mij ongekende proporties doet opzwellen en de hitte overweldigend voelt, gaan we direct op pad.

Een pittige Thaise curry en een groot glas Singha bier luiden officieel de start van onze vakantie in.

In 2 dagen verkennen we te voet, bus, trein, metro, boot en tuktuk verschillende wijken van Bangkok.
Het begrijpen, verkennen en waarderen van deze stad is vrij gecompliceerd, onder meer omdat het openbaar vervoer netwerk nauwelijks te doorgronden is.
Zo zijn er 3 verschillende trein/metro lijnen, die weliswaar met elkaar gelinkt zijn, maar niet letterlijk verbonden.
Je moet in het ene systeem in en uitchecken, dan naar een nabij gelegen gebouw lopen om daar vervolgens een ticket voor het volgende vervoersbedrijf te kopen om op de andere lijn over te kunnen stappen.

Hoewel het in de hitte rondsloffen door de stad niet direct lonend voelt, zijn de shoppingmalls en foodcourts wel van wereldklasse.
En 's avonds baantjes trekken in het zwembad op het dak van het hotel met uitzicht over de verlichte wolkenkrabbers voelt als een luxe bestaan.

We reizen van Bangkok naar Ayutthaya, waar we per scooter rondrijden om in en om de stad tempels te bezichtigen. Met mijn korte concentratie-span ben ik in een dag voldoende tempelmoe, maar mijn melkfles benen beginnen de eerste voorzichtige kleur te vertonen en de night market biedt heel veel culinaire inspiratie.

Na nog een stop in Lopburi, een stad waar apen  de dienst uit maken, reizen we naar Don Muang airport.
We vliegen vanavond voor een week naar Cambodja, alvorens in Thailand weer verder te reizen.

Zon, spicy streetfood en een stress vrije planning. So far so good!

• 24 Januari 2018 - 15:18

Jan:

Klinkt allemaal weer leuk fotos zien dr ook weer leuk uit. Veel plezier. Knuf Jan

• 24 Januari 2018 - 18:42

MaM:

Mooie start van nieuwe avonturen en ontdekkingen. De foto's zijn kleurrijk, de echte aap is nauwelijks van zijn 'wassenbeeld' exemplaar te onderscheiden en qua temperatuur lijkt het me zomers genieten.
    Heel veel plezier samen.
    xxx