In Bruges - Reisverslag uit Brugge, België van RB - WaarBenJij.nu In Bruges - Reisverslag uit Brugge, België van RB - WaarBenJij.nu

In Bruges

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

01 Juni 2009 | België, Brugge

Op speciaal verzoek... ;)

Een korte update van 2 ex-reizigers.. of eigenlijk stiekem aspirant-reizigers.

Auke en ik zijn inmiddels 3 maanden thuis en beide alweer een tijd aan het werk in banen die ons prima bevallen.
Ons sociaal leven is weer op de rit, we zijn weer lekker aan het sporten, klussen in ons huis kunnen we niet langer laten liggen en uhm... we komen zelfs bij Ikea en zijn sinds kort in het bezit van een auto.

Kortom: van backpacker naar burgertrut.

Onze reisbelevenissen lijken onvoorstelbaar lang geleden te hebben plaats gevonden. Het is soms bijna als 'een verhaal dat we in een boek hebben gelezen', of iets 'uit een ander leven'.
Bizar, jammer, maar ergens ook wel begrijpelijk dat zoiets zo snel volledig naar de achtergrond verdwijnt.

Ons ritme is terug verschoven van 'manana' en 'flexibel-want-we-hebben-alle-tijd', naar druk-druk-druk-schat-eten-we-vanavond-eigenlijk-samen-en-vergeet-je-niet-dat-we-ook-nog.... (vul maar in).
Redelijk gejaagd dus en na een tijdje ontzettend te hebben genoten van alles dat gezellig en vertrouwd is, zeggen we de laatste weken continue tegen elkaar dat we onrust voelen.

De voordelen van het thuis zijn (sociale contacten, ons prachtige stadje Delft, tevredenheid halen uit een baan, lekker kopjes koffie drinken in de zon voor het huis, naar concerten gaan van leuke bands) waarderen we misschien wel meer dan vroeger, maar de herinneringen aan de prikkels en ervaringen van het reizen roepen regelmatig sterke gevoelens van weemoed in ons op.

En onrust dus..
Daarom zijn we weer voorzichtig aan het plannen. Op korte termijn dicht bij huis en op lange termijn weer wat verder weg.

Afgelopen weekend hebben we onszelf getrakteerd op een bezoekje aan Brugge. Een avontuurlijk verhaal valt daar niet over te schrijven. Een ritje met de auto (en fantaseren dat het een stoere roadtrip is), een overnachting in 'de Passant', een heerlijke B&B (veel luxer dan op reis) en heerlijk onthaasten en rondslenteren in een prachtig geconserveerde stad.

En intussen fantaseren over verdere dromen.
Een kaartje voor 4 dagen bagger, muziek (en hopelijk zon) in Werchter ligt op ons te wachten. Goedkope tickets naar Praag zijn geboekt voor een weekendje 'nagenieten van een gezamenlijk Nieuw Zeeland avontuur' met Marc en Jolien en waarschijnlijk zullen we eind september 2 weken exotische indrukken op gaan doen in Jordanie.

Ook praten we na een korte reisfantasie-time-out weer voorzichtig over een langere reis. Momenteel leeft bij ons de gedachte om in 2010 vanuit Nederland in de trein te stappen, richting Oosten te reizen (oost Europa, Kazachstan, en wat landen in die omgeving) om uiteindelijk in Nepal te belanden, daar de Annapurna te wandelen, vervolgens nog wat van Azie (Japan? Philippijnen? Sulawesi?) te gaan zien en wederom te eindigen in Nieuw Zeeland (zo in ons systeem verankerd, we missen het alweer meer dan ons lief is).
Leuke ideeen, maar nog vluchtig en verre van concreet. Zodra de plannen meer vorm gaan krijgen, volgen er zonder twijfel verhalen.

Liefs en ieder veel zomerplezier gewenst!
Ramona & Auke

• 01 Juni 2009 - 17:11

Gerrie:

Ik herken wat dingen van mijn dagje Brugge ca. 3 jaar geleden! Jullie hebben geboft met het weer en kunnen weer een 'grote' stad bijschrijven op jullie lijstje van bezochte steden! Bovendien zijn wij meteen weer op de hoogte van jullie nieuwe reisplannen.... ziet er spectaculair uit. Dat wordt ongetwijfeld weer heel veel voorgenieten en bijstellen het komende jaar! Liefs, MaM

• 03 Juni 2009 - 18:54

Mirja :

Hoi,prima fotos -wat mooi zijn de oude details van B....maar ik vond ook de nr.P1O70222 opname ook erg leuk van jullie tijd,mvg Mirja

• 04 Juni 2009 - 08:14

Buuf Nr 13:

En hier ook weer een reactie van je buuf -een rasechte burgertrut, hihi- Ik zag je bosatlas al op het balkon liggen toen ik Gijs naar bed bracht. Het zal ons toch wel lukken om toch een heuse af-spraak te maken in 2009? Want volgens mij hebben we dat plan al sinds onze eerste ontmoeting op het eerder genoemde balkon, een leuk gesprek wat volgens mij wel een uur duurde. (toen hadden we ook nog allebei tijd...) Fijn dat jullie je leventje weer op orde hebben! We zien elkaar weer en geniet van Brugge! X