Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu

Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen

Door: Ramona en Auke

Blijf op de hoogte en volg RB

13 Juli 2011 | Nederland, Delft

Allereerst bedankt voor de lieve reacties naar aanleiding van onze recente berichtgeving, het is fijn om te merken dat mensen met ons meeleven en begrip hebben voor onze keuze.

Voor wie zich afvraagt: 'hoe gaat het nu verder' een nieuwe update, vanaf nu weer volledig gericht
op reizen zoals op een reisblog de bedoeling is...

De situatie maakte dat ons op korte termijn aan te vangen reisplan ineens van de tafel was geveegd. Het was even volstrekt onduidelijk waar nu naar toe te leven en er heerste daardoor even volledig gebrek aan overzicht.
Toch wel even slikken, maar de uitdaging blijft natuurlijk niet alleen te denken in termen van verlies, maar ook in termen van mogelijkheden.
Blijven adem halen dus en vast houden aan de helpende gedachte: nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Omdat tickets boeken vlak voor vertrek duur is en dus zondegeld zou zijn, hebben zowel Auk
als ik er allebei belang bij snel met een nieuw reisplan voor de korte termijn te komen. Beide hebben we inmiddels een deel A - een reisplan voor de komende maanden - op de plank liggen. Eerst maar eens weg, deel B- een verdere invulling van het jaar, komt later.

Auk denkt in eerste instantie aan vrijwilligerswerk, maar merkt dat zijn gedachten en wensen
uiteindelijk vooral regiogebonden zijn. Hij wil graag terug naar Indonesie om daar uitgebreider
rond te reizen dan we eerder samen hebben gedaan. Zijn ticket is geboekt, hij zal 27 augustus (exact
op de geplande vertrekdatum!) naar Jakarta vertrekken, om al snel door te vliegen naar
Makassar (Sulawesi) en vandaar een spectaculaire en avontuurlijke ronde te maken richting
onder meer Papoea Nieuw Guinea en de Molukken.
Deze update schrijf ik nog even bruaal namens hem, maar vanaf nu vind ik dat ik me - op bewondering en
enthousiasme na - niet meer met zijn plannen mag bemoeien. Updates komen vanaf nu van hem.
Met een beetje geluk volgt er redelijk snel een eerste reisbericht, want over 7 weken zit hij op een ander continent!

Ik heb mijn altijd reislustige maatje Jason gestrikt om samen op pad te gaan en hij en ik zijn na wat discussieren overeengekomen om de reis op 30 augustus in Mexico aan te vangen.
Ik heb aan hem een een vriend en reisgenoot die ik 100% kan vertrouwen, maar die niet zo flexibel is als Auke en een veel hoger energieniveau heeft dan ik. Twee uitgesproken meningen dus, en de uitdrukking 'beter geen 2 kapiteins op 1 schip' is niet voor niets bedacht. Naar ons beider verwachting zullen onze ritmes en karakters regelmatig om compromissen en tolerantie vragen, maar biedt onze al langer bestaande vriendschap voldoende basis om daar goed mee om te gaan. We gaan uit van een samen-apart-reis-constructie. Het idee is om zo'n 7 maanden de tijd te nemen om de gewenste route (rondje door Mexico en dan via Belize, Guatamala, el Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica en Panama naar Colombia) af te leggen. Hierbij willen we leuke momenten delen en lastige zaken (bijvoorbeeld bepaalde grensovergangen) samen ondernemen, maar tussentijds ook regelmatig ieder ons eigen ding doen.
Zoals te begrijpen valt: ik zal Auke - met wie ik kan lezen en schrijven en op reis helemaal! - regelmatig erg missen, maar verheug me desalniettemin erg op dit project.

Auke en ik zijn enthousiast over onze eigen plannen, maar ook 'gezond jaloers' op elkaars ideeen. Extra
reden om tijdens onze reis contact met elkaar te houden. We zullen allebei een netbook meenemen, zodat we optimaal
van het internet gebruik kunnen maken en hopelijk af en toe met het thuisfront en met elkaar kunnen skypen/bellen.
Lang leve de moderne technologie!

Natuurlijk hebben we allebei onze moeilijke momentjes, want het besef in augustus gedag te moeten zeggen in plaats van samen op reis te gaan blijft logischerwijs een pijnlijke zaak. Anderzijds zien we vol enthousiasme en vertrouwen
onze eigen en elkaars avonturen tegemoet en tellen we na een momentje van paniek en stilstand opnieuw de weken af om
onze verse plannen tot uitvoer te gaan brengen.

Naar verwachting zal het tot vertrek stil blijven van onze kant, want we zijn wel klaar met de onverwachte wendingen en verrassingen. Updates volgen vanaf onze reisbestemmingen!

Liefs,
Ramona en Auke

  • 13 Juli 2011 - 19:36

    Peter & Floortje:

    Vanuit het warme en vandaag even niet zo zonnige Curaçao, succes met de plannen en struggles.

    Ayo, Peter & Floortje

  • 13 Juli 2011 - 19:44

    Bianca:

    Negen landen in 7 maanden. Wat een reislust. Aah. De eerst komende 14 jaar niet mogelijk, maar ach Hattem is ook mooi.

  • 13 Juli 2011 - 21:27

    Gerda:

    Lieve Auke en Ramona,
    Ik hoop dat jullie allebei nieuwe reisgenootjes en misschien een ander deel van jezelf leren kennen!
    Knuffel van Gerda

  • 14 Juli 2011 - 00:47

    Renee:

    Lieve Auke en Ramona,

    Ik moest even slikken toen ik jullie bericht hoorde van mijn moeder!
    Meer omdat ik jullie samen zo gewend ben!
    Aan de andere kant weet ik wat jullie voelen en doormaken en hoe moeilijk deze beslissing is zolang de borden en het interieur niet door het huis vliegen!!!! Ik vind het dus ook erg knap en dapper dat deze beslissing toch is genomen! En ik ben erg jaloers dat jullie in deze situatie op reis kunnen!! Ik ben niet verder gekomen dan een tentje midden in de bossen helemaal doorweekt van het Hollandse zomer weer!!! Tja dat had ik na een week ook wel weer gezien haha!
    Nou goed!
    Ik wil jullie gewoon heel veel liefs en sterkte toewensen in deze moeilijk tijden!
    En wens jullie een super mooie verhelderende en vullende reis en toekomst toe!!

    Hele dikke knuf van jullie nichtje.

  • 14 Juli 2011 - 07:57

    Ineke:

    goede reis,en veel plezier.

    Groetjes van de buurtjes laan van altena 3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Monauke on Tour

1 februari 2008 vertrokken wij om 13 maanden lang een aantal plekken van de wereld te verkennen.
Onze reis bracht ons naar Zuid-Amerika (Argentinie, Chili, Bolivia en Uruguay), Zuid-oost-Azie (Singapore, Maleisie en Indonesie) en Oceanie (Australie, Nieuw Caledonie en Nieuw Zeeland).
De nadruk lag op natuur en buitensport.
De tocht vond afwisselend ouderwets backpackend, met een camper reizend en met auto + tent plaats.

Op deze site staan berichten over onze belevenissen en de tripjes en plannen die wij sinds onze terugkomst hebben gemaakt.

Inmiddels staan wij opnieuw op het punt om voor een jaar de wereld te gaan verkennen. Dit keer beide in solo-formatie.

Auke zal op 27 augustus naar Indonesie vertrekken voor een avontuurlijke ronde over Sulawesi, de Molukken, Papoea en misschien de Solomon eilanden.
Eind december komt hij even terug in Nederland om begin januari een solo-fietstocht door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te starten.

Ramona vertrekt 30 augustus met een reisvriend op een enkel ticket naar Mexico, destination unknown. Globale doelstelling is om een ronde door Mexico te maken en daarna door Midden Amerika (Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) af te zakken naar Colombia. Geschatte terugkomst maart 2012. Wens is om daarna nog een aantal maanden richting Nepal, Bangladesh en India te vertrekken.

Verhalen volgen!

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2019

Een nieuwe fase

19 Januari 2019

In het land van de Sultan

12 Januari 2019

2019: Een vliegende start

24 November 2018

Burka's en bikini's

14 November 2018

Het leven van alledag
RB

TRAVELING BROADENS THE HORIZON!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 332852

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 30 November -0001

Monauke on Tour

Landen bezocht: