Pre -Travel Romance - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu Pre -Travel Romance - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu

Pre -Travel Romance

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

06 Oktober 2007 | Nederland, Delft

Ahum.. wij hebben nieuws dat we graag willen delen, maar nauwelijks durven te vertellen uit angst dat niemand onze beweringen ooit nog zal serieus zal nemen.

Nog niet zo lang geleden schreef ik over een bruiloft in Letland, die ernstig leuk was, ondanks het feit dat wij geen trouwambities hadden. En iedereen die ons een beetje kent, weet dat we dat laatste altijd hebben verkondigd.
GELOOF me, we spraken de ab-so-lu-te waarheid.

Toch kan het gebeuren dat mensen die een bepaalde ambitie niet koesteren, hem soort van per ongeluk toch verwezenlijken.
Wat ik eigenlijk zeggen wil is het volgende:
Auke en ik hebben besloten getrouwd op reis te gaan. Ik zal ons landje in februari verlaten als mrs van Drimmelen!

....
....
....
.... ruimte voor het laten bezinken van de boodschap en het slaken van een verbijsterde uitroep naar keuze.....
....
....
....

Oke.. genoeg.. ik vertel verder, want bij een huwelijksaankondiging hoor je als aanstaande bruid natuurlijk het romantische verhaal dat vooraf is gegaan te vertellen.
Dus ga er maar eens goed voor zitten..

Auk en ik kennen elkaar inmiddels ruim een decennium en hebben de nodige ups en downs gehad. Hoewel we altijd gek zijn geweest op elkaar, hebben we nooit echt nagedacht over lange termijn plannen en DE toekomst.

Het plannen van een lange reis, brengt echter automatisch met zich mee dat je ook gaat denken over hoe het leven er bij terugkomst uit zal zien.
Zo hadden we het steeds vaker over hoe ons leven er mogelijk over twee jaar, of over vijf jaar, of tien jaar uit zou kunnen zien.

De conclusie luidde dat we werkelijk geen idee hebben wat voor wending onze levens ooit, later, zullen nemen.
Maar waar we wel stellig van overtuigd zijn, is dat we die toekomst samen zullen doorbrengen.
Heel raar, maar dit besef leidde er op zijn beurt zeer plotseling en acuut toe dat er 'pling' vanuit het niets een impulsieve trouwgedachte in mij op kwam. Het leek me ineens bijzonder leuk als man en vrouw op reis te gaan.

Geemancipeerd als ik bij vlagen ben (zolang er niet gesjouwd of geklust hoeft te worden), besloot ik manhaftig om Auke een huwelijksaanzoek te doen.
Eerlijkheid geschiedt te zeggen dat mijn initiatief tamelijk noodgedwongen was. aangezien ik tegen een ieder die het horen wilde altijd hardop heb lopen gillen dat 'als Auke me ooit ten huwelijk zou vragen, ik me helemaal rot zou lachen'.
Me er bewust van zijnde dat Auke zich als gevolg hiervan niet bijster geroepen zou voelen om ooit romantisch voor mij op zijn knieen te gaan, besloot ik in een ubermoedige bui maar eens te peilen of hij het leuk zou vinden om toch maar eens wettelijk een setje te worden.
Dat ging ongeveer als volgt:

R: Auk, ik durf het bijna niet te zeggen en je zult misschien wel schrikken, maarre.. het lijkt me eigenlijk wel heel leuk om getrouwd op reis te gaan!
A: WAT?
R: (mompelend) uhm... *kuch* getrouwd op reis.. *kuch*
A: ECHT?
R: ja..
A: Dat lijkt mij ook wel heel leuk.
R: ECHT?
A: Ja!
R: Oke!
A: Gaan we doen!
R: maarre.. Auk?
A: Ja?
R: Dan moet je me nog wel even een keer vragen ofzo..
A: Is goed.

Het aanzoek kwam bij een romantisch ontbijtje. Het kostte me bijzonder weinig moeite om een elegante vreugdetraan tevoorschijn te toveren, we planden een datum om in ondertrouw te gaan en draafden dolenthousiast de stad in om ringen uit te zoeken.

We besloten ons plan geheim te houden, want het leek ons leuk om tijdens ons afscheidsfeestje een golf van verbijstering cq ontzetting teweeg te bregen. Dit vormde gelijk nog even uitstel van executie, zodat we konden wachten met opbiechten dat wij eigenlijk ook gewoon heel erg burgerlijk zijn.. ;)

Maar natuurlijk wilden we het onze ouders vertellen en onze broers en binnen no time had ik ook Wendy, Sandra, Ingrid en een paar collega's ingelicht.
Auke hield zich dapperder staande dan ik, maar elke keer belandden we in situaties waarin we ons schuldig voelden dat we niets vertelden en eigenlijk ook wel graag onze vreugde wilden delen.

Na op 1 oktober in ondertrouw te zijn gegaan en een trouwdatum voor eind januari te hebben vastgelegd, hebben we dus maar besloten ons nieuwtje wereldkundig te maken.
Bij deze!
Mocht iemand nog bezwaar hebben, meld dit dan nu of doe er voor altijd het zwijgen toe ;)

24 januari een feestje in het klein. Een handjevol mensen (nou ja.. om exact te zijn twee handjes mensen), een lunch en een proost.
Ik ga niet als 'suikerspinbruidje' in ee chique jurk rondlopen. Hoewel spookjesachtig mooi, is dat niets voor mij. Het blijft allemaal heel bescheiden en voornamelijk iets symbolisch voor onszelf.

Dat zegt niet dat we het helemaal niet willen vieren.
Ons feestje op 26 januari wordt niet alleen een afscheidsfeestje, maar ook een trouwpartijtje (aargh!)
En even better... theoretisch gezien wordt onze reis niet gewoon een wereldreis, maar een super uitgebreide huwelijksreis!

  • 06 Oktober 2007 - 19:17

    Gerrie:

    Leuk dat jullie iedereen op deze manier deelgenoot maken van jullie verrassende plannen!
    Ik ben benieuwd naar de reacties!
    Liefs,
    ma

  • 07 Oktober 2007 - 07:36

    Peks:

    Van harte gefeliciteerd jullie beiden! Enne, het wordt dan wel geen suikerspinnenbruiloft maar je hebt vast wel een boeketje te vergooien voor vrijgezelle lady's zoals ik? :-)

    Liefs da Peks

  • 07 Oktober 2007 - 08:09

    Maria:

    Mrs. van Drimmelen............. Wel goed oefenen hoor, zodat -als je wordt omgeroepen- jij straks weet dat het voor jou (JA ECHT VOOR JOU) bestemd is!
    En Auke..... dan hoef jij nooit meer te strijken!

  • 07 Oktober 2007 - 08:55

    Kim:

    Wooowwww

    Alvast gefeliciteerd zeg!!!!
    Gaaf, spannend : )

    Geniet ervan, liefs Kim (Vlietstra)

  • 07 Oktober 2007 - 09:09

    Ramona:

    Hihi... veel dank!

    Peks, ik zal speciaal voor jou een bosje bloemen mee nemen en mijn best doen goed te richten!

    Marietje: het zal wel even wennen zijn, een nieuwe naam!
    STRIJKEN!? Haha.. dat jaar op reis zal er weinig huishoudelijke actie zijn en daarna is het vroeg genoeg om de taken te verdelen!

  • 07 Oktober 2007 - 09:51

    Tilly:

    ons enthousiasme hadden we al per mail gedeeld, maar ik wil toch nog even reageren nu ik het hele verhaal lees.
    Déze dialooog is onnavolgbaar!
    Om eerlijk te zijn had ik me in het geheim al verheugd op een Letse bruiloft (en dan had ik zo graag die mannenschoenen willen verstoppen...)
    Het wordt dus een Hollands afscheids-/bruilofts feest..... we gaan ons vast bezinnen op het ABC-lied ;-).

    Heel veel plezier nog met alle voorbereidingen en het afwerken van jullie A-4 lijsten...
    Ik blijf uitkijken naar je updates.
    Liefs van je tantetje uit IJsselstein.

  • 07 Oktober 2007 - 10:18

    Erika En Tjeerd:

    Naar het buitenland vertekken en trouwen in de maand januari!
    Oeps, 3 jaar later: gezinnetje, ondanks emancipatie.
    Veel geluk.

  • 07 Oktober 2007 - 16:31

    Carola:

    Nogmaals gefeliciteerd! Net als Tilly wilde ik toch ook nog even op dit fantastische verhaal reageren. Ik had dat bekende vliegje wel op de muur willen zijn tijdens jullie gesprek. Het gezicht van Auke zal vast een foto waard zijn geweest!

    Liefs

  • 08 Oktober 2007 - 06:40

    Martin:

    Het blijft een verbijsterend verhaal, maar wel heel mooi verwoord!

  • 09 Oktober 2007 - 18:39

    Hans:

    Ik heb dit hele verhaal jl zondag doorgestuurd naar Henk ten Cate en Bram Zeegers .... nou, die vonden het blijkbaar ook 'n verbijsterend verhaal!!!

    See jullie 26 jan ..... komt Lara ook???

  • 10 Oktober 2007 - 20:40

    Yvette:

    Ik kan maar 1 ding zegge: damn girl!
    Dat ik dat nog mee mag maken hahahahah.....van harte wijffie, ik wens jullie veel geluk en kom uitgebreid afscheid nemen en feliciteren op 26 jan!

    xx Yvette

  • 12 Oktober 2007 - 11:27

    Bianca:

    Ik ben ernstig gechoqueerd en moet dit eerst laten bezinken. Maar natuurlijk vindt ik het wel super nieuws. Van harte gefeliciteerd!!!!

  • 26 Oktober 2007 - 20:27

    Ben:

    He Ramoontje, zojuist uit costa Rica terug en nog in een Jet-Lag zittende wordt ik met dit nieuws geconfronteerd. Fantastisch zeg. Eneh, betekend dit nu ook dat Auke op dansles gaat??

    Heel veel geluk samen, Ben

  • 31 Oktober 2007 - 19:23

    Arjette:

    Hee nichie en Auke,
    Ook al heb ik al gemaild, ook toch even hier reageren! Mijn mond viel open toen jouw moeder het zo even tussen neus en lippen vertelde. Van harte gefeliciteerd. Ik vind het fantastisch voor jullie. Wil je nog een hoed of iets anders lenen!?
    Veel succes met alle voorbereidingen en wij zijn van de partij op jullie feestje!
    Kus
    Arjette en co

  • 11 Januari 2008 - 18:06

    Femke:

    He Lieve Moon,

    UIt nostalgische overwegingen op je page terecht gekomen, en wat ziet mijn oog, trouwen!!!
    Helemaal te gek! Heel veel plezier en liefde en geluk enzo, je kent het wel ;-)

    X Femke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Monauke on Tour

1 februari 2008 vertrokken wij om 13 maanden lang een aantal plekken van de wereld te verkennen.
Onze reis bracht ons naar Zuid-Amerika (Argentinie, Chili, Bolivia en Uruguay), Zuid-oost-Azie (Singapore, Maleisie en Indonesie) en Oceanie (Australie, Nieuw Caledonie en Nieuw Zeeland).
De nadruk lag op natuur en buitensport.
De tocht vond afwisselend ouderwets backpackend, met een camper reizend en met auto + tent plaats.

Op deze site staan berichten over onze belevenissen en de tripjes en plannen die wij sinds onze terugkomst hebben gemaakt.

Inmiddels staan wij opnieuw op het punt om voor een jaar de wereld te gaan verkennen. Dit keer beide in solo-formatie.

Auke zal op 27 augustus naar Indonesie vertrekken voor een avontuurlijke ronde over Sulawesi, de Molukken, Papoea en misschien de Solomon eilanden.
Eind december komt hij even terug in Nederland om begin januari een solo-fietstocht door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te starten.

Ramona vertrekt 30 augustus met een reisvriend op een enkel ticket naar Mexico, destination unknown. Globale doelstelling is om een ronde door Mexico te maken en daarna door Midden Amerika (Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) af te zakken naar Colombia. Geschatte terugkomst maart 2012. Wens is om daarna nog een aantal maanden richting Nepal, Bangladesh en India te vertrekken.

Verhalen volgen!

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2019

Een nieuwe fase

19 Januari 2019

In het land van de Sultan

12 Januari 2019

2019: Een vliegende start

24 November 2018

Burka's en bikini's

14 November 2018

Het leven van alledag
RB

TRAVELING BROADENS THE HORIZON!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 332858

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 30 November -0001

Monauke on Tour

Landen bezocht: