Deel III in voorbereiding - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van RB - WaarBenJij.nu Deel III in voorbereiding - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van RB - WaarBenJij.nu

Deel III in voorbereiding

Door: Auke

Blijf op de hoogte en volg RB

23 Maart 2012 | Nepal, Kathmandu

Even een kort verhaal zodat iedereen weer even op de hoogte is van mijn whereabouts (om maar even een 'sport'term te gebruiken).

Gazzie is met wat meer demontagewerk in een doos voor een vouwfiets terechtgekomen. Kwam met doos net boven de 20 kilo (het maximum) uit, maar gelukkig was de eigenaar van de hostel mee die iedereen bij het postkantoor kent. Dat was dus geregeld. De rest van de spullen in een aparte doos op weg naar LvA 11. Het zou 2 maanden moeten duren, dus dan ben ik net terug, maar met die kaarten was de Thaise post akelig snel, dus wie weet is Gazzie eerder thuis dan ik.

Vervolgens als de gesmeerde bliksem naar de Cambodjaanse grens om een nieuw visum 'op te halen' door even de grens over te steken. Dat wordt uiteindelijk een soort van road trip met de hosteleigenaar en allerlei pluimage dat we links en rechts oppikken: 2 polen, 2 duitsers, 2 russen. De grens halen we diezelfde dag niet, maar we belanden bij een neef van de hosteleigenaar en hebben daar een heerlijke nacht op de betonnen vloer. Na de visum perikelen dan toch eindelijk door naar mijn gedroomde eiland. Het is inderdaad een mooi eiland, met een groen en bergachtig binnenland en mooie zandstranden aan de westkant van het eiland met uitzicht op de ondergaande zon. 3 dagen helemaal niks, behalve strand en boek.

Terug in Bangkok wilde ik eigenlijk nog een paar dingen bekijken, maar ik heb een enorme rugpijn, die een voorbode van een verkoudheid blijkt te zijn. Tsja van airco ruimte de hitte en vervuiling een aantal keren op de dag is geen sinecure. Ontmoet nog wel een paar leuke mensen in de hostel, dus vervelen hoef ik mij niet.

Nu ben ik dan in Kathmandu in de wijk Thamel. De schoonheidsprijs gaat Kathmandu niet verdienen, maar het is wel een intrigerende stad met een hoop prikkels, een wirwar aan straatjes en helaas een enorme vervuiling. Ik heb een aantal dingen die ik zeker moest regelen alvast geregeld, maar een paar dingen moet ik ook even nog met Rob en de reisagent afstemmen. In ieder geval ga ik een jas en slaapzak huren. Spannender is het hoe het met de electriciteitsvoorziening zit. De accu van mijn camera gaat geen 21 dagen mee, zeker niet in de kou van 5000 meter.

De wandeling in het kort is 21 dagen naar het Everest Basecamp. De eerste week is een soort inloopweek, pas daarna komen we echt op hoogte (3000+) en wordt er geacclimatiseerd om hoogteziekte te voorkomen. Onderweg zijn er meerdere momenten dat er uitzicht op de Mount Everest en andere zwaargewichten. Onderweg is er op één plek (waar we 2 keer komen) internet, maar ik zal niet eerder verslag uit doen, dan wanneer we zijn teruggevlogen van de bergen naar Kathmandu (17 april).

Ik heb er zin en volgens mij wordt het een fantastische uitsmijter van de reis.

  • 23 Maart 2012 - 19:06

    Piet En Joke:

    Wat een spannende reis heb je weer voor de boeg. heel veel succes en plezier gewenst!

  • 25 Maart 2012 - 05:11

    Yvette:

    Stoer hoor naar Everest Base camp. Ben benieuwd naar je verslag!

  • 25 Maart 2012 - 18:37

    Gerrie:

    Net terug uit Cuba, waar we hele bijzondere indrukken hebben opgedaan van dit prachtige eiland, voor jou een groet en heel veel succes gewenst met de 3e gro(o)t(st)e uitdaging op jouw reis. We kijken uit naar de verhalen die je mee terug gaat brengen van dit avontuur!

  • 26 Maart 2012 - 08:32

    Jan M:

    Hoi Auke, dit wordt een geweldige wandeling met een uitdagings gehalte waar je U tegen zegt. Hoor/lees straks graag de verhalen weer. Veel succes en vooral plezier

  • 26 Maart 2012 - 19:36

    Gerda:

    Hoi Auke,
    Een nieuw deel van de reis met nieuwe uitdagingen! Spannend hoor! Gelukkig een paar dagen strand tussendoor. Ik hoop dat je niet teveel last houdt van verkoudheid en rugpijn. Dat laatste kun je niet gebruiken tijdens het komende deel van je reis.
    Succes en tot schrijfs!
    Knuffel, Gerda

  • 27 Maart 2012 - 19:41

    Jolien:

    Spannend, klinkt allemaal goed! Heel veel plezier dit laatste stukje en wel weer (heel) thuiskomen he! Mount Everest klinkt als afgevroren tenen ed, maar gelukkig is het 'maar' 3000' meter... ;-) Succes!
    Liefs jo

  • 29 Maart 2012 - 06:59

    Carola:

    WOW!!! Wat een geweldige tocht heb je voor de boeg... En dat na alle ervaringen die je al hebt opgedaan. Ik heb je verhaal met enig gevoel van jaloezie gelezen...
    Enjoy!

  • 29 Maart 2012 - 15:19

    Ramona:

    Dit kan alleen maar een hoogtepunt worden. Ik ben een beetje gezond jaloers, maar heb goede hoop dat Venezuela mij een goed avontuur gaat bieden. Wandelse!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Monauke on Tour

1 februari 2008 vertrokken wij om 13 maanden lang een aantal plekken van de wereld te verkennen.
Onze reis bracht ons naar Zuid-Amerika (Argentinie, Chili, Bolivia en Uruguay), Zuid-oost-Azie (Singapore, Maleisie en Indonesie) en Oceanie (Australie, Nieuw Caledonie en Nieuw Zeeland).
De nadruk lag op natuur en buitensport.
De tocht vond afwisselend ouderwets backpackend, met een camper reizend en met auto + tent plaats.

Op deze site staan berichten over onze belevenissen en de tripjes en plannen die wij sinds onze terugkomst hebben gemaakt.

Inmiddels staan wij opnieuw op het punt om voor een jaar de wereld te gaan verkennen. Dit keer beide in solo-formatie.

Auke zal op 27 augustus naar Indonesie vertrekken voor een avontuurlijke ronde over Sulawesi, de Molukken, Papoea en misschien de Solomon eilanden.
Eind december komt hij even terug in Nederland om begin januari een solo-fietstocht door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te starten.

Ramona vertrekt 30 augustus met een reisvriend op een enkel ticket naar Mexico, destination unknown. Globale doelstelling is om een ronde door Mexico te maken en daarna door Midden Amerika (Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) af te zakken naar Colombia. Geschatte terugkomst maart 2012. Wens is om daarna nog een aantal maanden richting Nepal, Bangladesh en India te vertrekken.

Verhalen volgen!

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2019

Een nieuwe fase

19 Januari 2019

In het land van de Sultan

12 Januari 2019

2019: Een vliegende start

24 November 2018

Burka's en bikini's

14 November 2018

Het leven van alledag
RB

TRAVELING BROADENS THE HORIZON!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 332827

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 30 November -0001

Monauke on Tour

Landen bezocht: