Zon Zee en Zaligheid - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van RB - WaarBenJij.nu Zon Zee en Zaligheid - Reisverslag uit Pattaya, Thailand van RB - WaarBenJij.nu

Zon Zee en Zaligheid

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

11 Februari 2018 | Thailand, Pattaya

Vanuit Sihanoukville vliegen we met Bayon Airlines naar Siem Reap. De vlucht is vanuit huis geboekt en anders dan een email met een boekingnummer, kunnen we geen informatie over onze vlucht vinden en is de website van de maatschappij structureel buiten werking.

Op hoop van zegen begeven we ons in naar de minuscule luchthaven van Sihanoukville.
In geval van nood is er altijd nog de nachtbus.
Onze boeking blijkt bij aankomst daadwerkelijk te bestaan en het vliegtuig vertrekt stipt op tijd.
De gewaagde investering van 25 euro blijkt dus welbesteed te zijn en levert ons een grote tijdbesparing op.

Siem Reap is het epicentrum van reizend Cambodja, met een enorm scala aan hotels, restaurants, bars en een spectaculaire nightmarket. Bier van de tap kost er 40 cent en het is er heerlijk relaxen.
Het toerisme is gericht op Angkor Wat, het grootste religieuze monument in de wereld.
Oude bouwwerken kunnen doorgaans niet lang mijn aandacht vasthouden, maar dit met de natuur vergroeide tempelcomplex van gigantische proporties maar voorzien van minuscuul detail, is van adembenemende pracht en een van de mooiste monumenten die ik ooit gezien heb.

Tevreden met deze geweldige indrukken en de super vriendelijke vibe van Cambodja, reizen we terug Thailand in.
Het land van de kokos, lemongrass, enorme variëteit aan groenten en tintelende curries.
We brengen een kleine week door in en rondom Krabi en Ao Nang. Een gebied met kalkstenen kliffen en prachtige eilanden vlak voor de kust. We huren een scooter, zoeken naar de mooiste stranden en genieten van de bruisende boulevard van Ao Nang.
Onze dagelijkse zorgen betreffen: naar welk strand gaan we vandaag en hebben we genoeg zonnebrand bij ons.
Blauwe lucht, warmte en vitamine B zorgen voor een goed herstel van de energiebalans.

We maken een tweedaags uitstapje naar Khao Sok national park. Prachtig groen, maar verder niet verheffend doordat er nauwelijks vogels of ander wildlife te zien is. Vogelgeluiden zijn er wel volop, het is er fantastisch wakker worden.
Een memorabel moment ontstaat tijdens een kano-tochtje op de rivier, waarbij Jason poogt om een gigantische python in beweging te krijgen door aan een boom te schudden, waarbij het dier zich letterlijk een halve meter naast mij in het water laat vallen.

Voor de reis naar onze laatste bestemming moeten we voor dag en dauw op pad.
Om 5.00 uur in de ochtend zijn we op zoek naar een taxi, die echter nergens te bespeuren valt.
Wel worden we vergezeld door twee transseksuele in minuscule jurkjes gehulde prostituees die wild zwenkend met de scooter aan komen scheuren en op hoge hakken op ons af komen zwalken. Een komt mij lastig vallen met een onbegrijpelijk onzinverhaal, de andere duwt haar goedgevormde siliconen borsten in Jasons gezicht met de vraag of hij shish kebab wil.
Al snel hangen de 2 agressief provocerende vriendinnen zonder enig respect voor ‘persoonlijke ruimte’ om ons heen en hebben we reden temeer om snel een taxi te willen vinden. Uiteindelijk regelen we een lift en zijn we onderweg naar Pattaya, het sodom en gomorra van Thailand.

Pattaya staat bekend om het seks-toerisme, maar is meer dan dat. De stad bruist en feest.
Daarnaast kent Pattaya een hoge dichtheid aan massage salons waar je voor 5 euro een uur lang fanstatische behandelingen kunt krijgen. Er zijn geweldige shopping malls en er is eten, overal eten.
En dat alles non-stop, 24 uur per dag.

Ik geniet nog even van een hotel met zwembad, waar ik dagelijks baantjes trek, terwijl Jason zich met 3 massages per dag min of meer tot pulp laat kneden.
’s Avonds dwalen we rond in de straten vol go-go bars, en bewonderen we vrouwen, mannen en van alles er tussen in. Meer LGBT bestaat niet.
Hoewel er ongetwijfeld genoeg rottigheid gebeurt op dit soort plekken, lijkt seksualiteit in Thailand anders te worden beleefd dan in Europa en is er veel vrijheid om te zijn wie je wilt zijn, te dragen wat je wilt dragen of juist niets om het lijf te hebben, te doen wat je wilt doen en openlijk te grappen en grollen over seks.

Na 3 weken met voldoende mooie indrukken, maar vooral heel veel zon, zee en zaligheid, vertrek ik met tegenzin richting huis.

Inmiddels zijn we na een lange reis weer terug in Delft, waar we alweer enigszins gesetteld zijn en we al aan het fantaseren zijn of we volgend jaar misschien weer zo’n topvakantie kunnen houden, door relaxen in Thailand met avontuur in Birma te combineren.

• 11 Februari 2018 - 17:54

Jan:

Zo te lezen hebben jullie echt genoten van minimale inspanning en 100% ontspanning. Thailand blijft nog even op het verlanglijstje staan.

• 12 Februari 2018 - 10:20

Nick En Gertrud De Graaf:

Hoi Ramona. Je maakt ons jaloers en we krijgen weer heimwee naar ZO Azie. Ook wij waren zeer onder de indruk van Angkor Wat en vooral ook van het heerlijke en goedkope leven. Gr Nick en Gertrud

• 13 Februari 2018 - 10:34

Riet Ruckert:

Fijn dat jullie nu een heel relaxte tijd hebben en lekker kunnen genieten!

• 13 Februari 2018 - 21:34

Jolien:

Zowaar echt vakantie vieren en het nog voldoende afwisseling, en dat alles bij aangename temperaturen. Klinkt goed voor geest én lijf. En dat in de wintertijd hier, beetje jaloers :-)