Het levenspad is ook een reis - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu Het levenspad is ook een reis - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu

Het levenspad is ook een reis

Door: Ramona en Auke

Blijf op de hoogte en volg RB

07 Juli 2011 | Nederland, Delft

Soms lopen dingen anders dan verwacht. Of eigenlijk wist je het iets al heel lang, maar drong het allemaal nog niet zo door of wilde je er liever niet aan toegeven.
Auke en ik hebben na heel veel fijne jaren samen besloten om uit elkaar te gaan. Dit in goede harmonie en met het nodige verdriet, maar ook de overtuiging dat het beter is en dat zelfs een reis in het vooruitzicht niet tot verandering van deze gevoelens bij ons beide zal leiden.

Het komt dus niet geheel uit de lucht vallen, maat het blijft een moeilijk besluit, waar los van een verdrietig gevoel direct ook hele grote praktische vraagtekens bij komen opdoemen. De meeste urgente vragen zijn logischerwijs: wat doen we met de reis? wat doen we met het huis?

Eigenlijk zijn we het over alles eens. We kunnen niet samen op reis, maar we willen allebei wel weg. We kunnen het nog steeds prima vinden met elkaar, dus verdelen van spullen en dat soort zaken komt wel goed. Er is geen haast met het huis, dat wordt gewoon verhuurd. Bij terugkomst bepalen we gezamenlijk een vervolgstrategie, maar bepaalde dingen leggen we voor vertrek uit zorgvuldigheid wel vast.

Geboekte tickets zijn geannuleerd en worden vergoed door de reisverzekering. Een reisbudget was toch al gespaard en wordt nu dus in tweeën gesplitst. Voor ons beide betekent dit dat er op korte termijn een nieuw plan op tafel zal komen, want allebei willen we zoals gepland in september weg.

Auke is zich aan het oriënteren op vrijwilligerswerk op een nog uit te kiezen continent. Ik ben mij aan het oriënteren op het starten van mijn reis in Zuid – en Midden Amerika. Updates hierover zullen ongetwijfeld snel volgen en beide zullen we het komende jaar dit blog blijven gebruiken om onze belevenissen te delen.
Natuurlijk doet onze beslissing pijn, maar we voelen allebei ook een vorm van opluchting deze knoop doorgehakt te hebben.
We kijken allebei vol vertrouwen naar de toekomst en gaan ons over geven aan een dynamisch jaar vol nieuwe indrukken en nieuwe deuren die open gaan.

Liefs,
Ramona & Auke

• 07 Juli 2011 - 19:25

Rien:

Ramona en Auke
    Allebei veel sterkte. Kijk terug met goede herinneringen wat jullie met elkaar hebben gehad. Zo te lezen zijn jullie ook al beide bezig met de toekomst en gaat dat in goede harmonie. Veel succes met het uitwerken van jullie eigen toekomstplannen.

• 07 Juli 2011 - 20:01

Ben :

Lieve Ramona & Auke,

Klote om dit te moeten horen en zo herkenbaar. Soms lukt het gewoon niet en moet je, ondanks dat je wilt dat het gaat lukken, een moeilijk besluit nemen. Jullie hebben dat besluit nu genomen en dat gaat gepaard met moeilijke momenten en zal ongetwijfeld veel verdriet met zich mee brengen.

Ik leef enorm met jullie mee. Ik hoop dat Julie beiden toch een geweldige reiservaring gaan opdoen en dat dat jullie een beetje zal helpen om het verdriet te verwerken.

Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel,

Ben

• 07 Juli 2011 - 20:31

Truus Spaan:

Lieve Ramona en Auke,
    Voor ons een vervelend bericht, maar ik hoop dat jullie hier samen goed uit komen.Zo lang alles in goede harmonie gaat ben ik er zeker van dat jullie je verdriet zullen verwerken en er allebei sterker uit zullen komen.
    Plan allebei je reis en geniet, ondanks al het verdriet dat er ongetwijfeld zal zijn.Lieve groeten Truus

• 07 Juli 2011 - 20:48

Joke:

lieve ramona en auke,

wat een bericht, maar zo herkenbaar. zorg er allebei a.u.b. voor dat jullie ondanks het verdriet wat jullie nu hebben toch goede vrienden kunnen blijven. Ilse van mij gaf mij een paar weken een spreuk die ik jullie ook wil geven: KIES ELKE DAG WEER DE DEUR DIE NAAR GELUK LIJD. heel veel sterkte allebeide hier mee.

liefs joke

• 08 Juli 2011 - 06:54

Riet Ruckert:

Lieve Ramona en Auke,met enige schrik las ik jullie bericht betreffende het beeindigen van jullie relatie. Ik vind het heel knap dat jullie hier zo respectvol naar elkaar mee om kunnen gaan. Na zoveel jaren is er bij ieder een groot verdriet, maar gelukkig kunnen jullie ook de mooie dingen uit die tijd zien. Ik hoop dat de nieuwe reis jullie zal inspireren om op een andere manier de toekomst tegemoet te gaan.Ik heb veel respect voor jullie keuze en wens jullie heel veel sterkte! Riet

• 08 Juli 2011 - 08:28

Kim Vlietstra:

Heftig... en sterk om zo'n beslissing te nemen. Het levenspad is inderdaad een reis met ups en downs.
    Op naar mooie nieuwe reizen!

Liefs Kim

• 08 Juli 2011 - 09:04

Harriet:

Allebei veel sterkte met dit besluit en veel goede moed gewenst om het levenspad zo zonder elkaar te vervolgen. Het is altijd jammer als iets anders loopt dan gehoopt, maar moedig om dit onder ogen te zien en er naar te handelen. Liefs van Frans en Harriet.

• 08 Juli 2011 - 12:01

Karin:

Bedankt dat jullie ons hierover berichten, ik vind dat heel moedig.
    Ik wens jullie beide heel veel succes en geluk

groeten Karin

• 08 Juli 2011 - 13:56

Yvette:

Veel sterkte met de plannen en heb vertrouwen in de toekomst. Jullie komen er wel.
    x.

• 08 Juli 2011 - 15:41

Ria En Han:

Wij wensen jullie erg veel sterkte de komende tijd. Blij dat het allemaal in goede harmonie kan gaan en ook fijn dat jullie allebei terug kunnen kijken naar een fijne tijd samen en vol vertrouwen de toekomst tegemoet kunnen zien.

Wij begrijpen dat dit een beslissing is die je niet zomaar neemt en gepaard gaat met verdriet en twijfel.

Daarom ook heel veel sterkte en kracht.
    Liefs van Ria en Han

• 09 Juli 2011 - 08:40

Gerda:

Lieve Auke en Ramona,
    Een levensreis, dat is een relatie zeker! Met reizen hebben jullie veel ervaring, die kunnen jullie inzetten bij deze reis met geheel nieuwe doelen!
    Knuffel, Gerda

• 10 Juli 2011 - 19:48

Bianca:

Lieve Ramona,
    Wat een moedige beslissing en wat een moeilijk besluit. Veel succes en geluk op jullie nieuwe reis. Ik bel gauw.

• 12 Juli 2011 - 07:59

Marjo Van Wijk :

Allebei veel geluk. Volg jullie reizen al enige tijd. Volgens mij zijn jullie sterk genoeg om dit in goede banen te leiden. Blijf jullie volgen. By the way: ik ben een dochter van Greet van Wijk-Henzen uit Cothen, ik woon in Koog aan de Zaan.

• 12 Juli 2011 - 10:01

Nina:

Ramoon, zie FB! Voor Auk veel sterkte, .... maar ga toch op een bijzondere manier van je reis genieten! ... enne ... ik kan ook wel een vrijwilliger gebruiken bij gebrek aan echtgenoot!

liefs voor jullie beiden,.... baci Nina

• 26 Juli 2011 - 16:06

Arjette:

Lieve Moon en Auke,
    Zojuist lees ik jullie moedige en krachtige bericht.
    Ik heb bewondering voor jullie. Het is niet niks, zo'n beslissing. We wensen jullie heel veel suc6, kracht en wijsheid toe.
    Liefs,
    Arjette en co.