Counting down.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu Counting down.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu

Counting down..

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

31 Oktober 2007 | Nederland, Delft

Morgen: 1 november.
Nog 3 maanden te gaan en dan zijn we uitgewerkt, getrouwd en onderweg!

Naarmate ons vertrek dichterbij komt, zijn we meer actief met onze regelzaken, maar voordat ik daarover een update geef is een bedankje wel even op zijn plek.

VEEL DANK voor de lieve, vaak grappige berichtjes en reacties die volgden op onze aankondiging! Heel leuk om te merken dat jullie zo enthousiast voor ons zijn!

Zoals we al verwacht hadden, was de verbazing voor enkelen groot. Hier en daar werd direct de weddenschap gesloten dat ik zwanger terug kom.
Tipje van de sluier: ik was het niet van plan. Na te hebben overwogen wat mijn woorden nu eigenlijk waard zijn, kunt u uw geld inzetten! ;)

De beperkte trouwvoorbereidingen die wij wilden treffen (datumpje prikken en ringen uitzoeken) hebben we ondernomen, dus onze energie gaat voor nu weer even uit naar het regelen van zaken rondom de reis.

We hebben weer een serie prikken gehaald. Dit keer bij de GGD in Delft.
Het betrof een mantoux prik, gevolgd door een vaccinatie tegen tbc.
Een nare prik die voelde als een wespensteek en ons beide met een raar rood bultje op ons bovenarm heeft verrijkt. Dat schijnt over een paar weken te gaan bloeden en zweren. Yammie!

Auk en ik hebben de vaccinaties onafhankelijk van elkaar gehaald. Beide keren was er sprake van administratieve chaos, waardoor ik uiteindelijk naar huis ben gestuurd met de mededeling dat ik niet hoefde te betalen en Auke voor de halve prijs zijn prikken heeft gehad.
Nu ben ik geen reclamemaker, maar vanwege mijn buitensporige blijdschap omtrent de financiele meevaller kwamen de slogans onderweg naar huis spontaan boven drijven:
- GGD, goed voor gezondheid EN portemonee.
of:
- Voor een prikkie naar de GGD!

Inmiddels staat ook ons huis op funda en de site van een makelaar (zie www.funda.nl) en hoewel we dit helemaal niet hadden verwacht, hebben we bericht gekregen dat er morgen een bezichtiging plaats zal vinden!
Erg spannend. Als een razende roeland hobbel ik met de stofzuiger in mijn kielzog door het huis om de boel zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Duimen maar, want zo vroeg zekerheid hebben rondom onze woning zou een enorme meevaller zijn!

Een andere bezichtiging die op stapel staat, is een bezichtiging van onze kat Pai.
Een advertentie waarin wij aangaven een pleeggezin te zoeken, leidde tot een dolenthousiaste reactie van een potentiele 'poezenpleegmoeder'. Zij komt volgende week ons beest aanschouwen. Nu maar zorgen dat ie er opgepoetst bij ligt en hopen dat hij niet continue probeert om de benen te nemen ;)

Werktechnisch tellen we af in onze huidige banen. Ik kan bij terugkomst verder op de plek waar ik nu werk. Auk heeft zijn baan opgezegd. Zijn CV is bijgewerkt en hij heeft komende weken orienterende gesprekken bij een aantal detacheringsbureau's, zodat hij terug in Nederland hopelijk zonder veel inspanning weer een baan kan vinden.

Het bedrag op onze spaarrekening groeit precies volgens planning. Alle grote bedragen voor tickets, camperhuur, reisverzekering, visa en prikken zijn inmiddels afgeschreven, dus we hebben goed zicht op onze financiele situatie en zijn tevreden met de stand van zaken.
Afgelopen weekend hebben we een bezoek gebracht aan de notaris, om mijn moeder te machtigen onze zaken waar te nemen.
De familie van de notaris, bleek bekend met de familie van Auke. Dit leidde tot groot enthousiasme van haar kant en ook zij wist ons te mazzelen door onze namen samen op een volmacht te zetten. We betaalden dus maar half zoveel als we hadden ingecalculeerd.
Mijn moeder - die ook al via internet onze bankzaken kan beheren - voelt zich net Dagobert Duck en kan als ze echt gek zou willen doen in principe ons huis verkopen terwijl we weg zijn. We moeten haar dus vooral te vriend houden.
We love you mum!! :)

Tot slot heb ik vandaag gehoord dat ik begin december af mag rijden. Nou vind ik dat angstaanjagender dan met een elastiek om mijn enkels van een brug afspringen, maar het geeft me een goed gevoel dat ik een poging kan wagen om dit eindeloze project toch eens af te ronden.
Ik begin er zelf in te geloven dat het me gaat lukken ons land te verlaten met een rijbewijs op zak!

Om een lang verhaal kort te maken: het gaat goed met onze regelzaken. De to-do-list wordt steeds korter, wat ons gelukkig in de gelegenheid stelt om ons de komende 3 maanden relatief zorgeloos op onze sociale contacten te storten.

  • 31 Oktober 2007 - 20:12

    Heika:

    Jippie!!!!!!!!!!!
    Ga meteen recepten schrijven, kan je die ook weer wegstrepen:-)
    X

  • 01 November 2007 - 06:50

    Marije:

    Hey oompje en aanstaand tantetje!!!

    Allereerst wou ik ff zeggen GEFELICITEERD MET DE VERLOVING!!!!!!
    Ik ben echt super blij voor jullie!!
    En daar komt nog bij dat jullie wel een leuk huwelijksreisje hebben uitgezocht haha...

    Ik hoop idd dat we jullie nog even zien voor dat jullie er vandoor gaan!! Als jullie het redden zouden wij het heel erg leuk vinden als jullie op onze verjaardag komen zaterdag de 17e, bij Mic en Renee thuis. Als het goed is hebben jullie al een mail van Renee gehad.

    Nou tot horens!!!

    Liefs Marije..

  • 01 November 2007 - 06:56

    Gerrie:

    Ik kan niet wachten tot we bij de bank geweest zijn! (mum loves you too! :)
    Lieve groetjes,
    ma

  • 02 November 2007 - 09:01

    Jolien:

    Klinkt goed allemaal, gaat lekker voorspoedig, fijn!
    Enneuh, van het inzetten op die zwangerschap... waar gaat dat geld dan heen? Het studiepotje voor de kleine?!? ;-)

  • 22 November 2007 - 10:54

    Steef:

    WAT?!?!?!?!?!??!WOW!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd.
    Dikke kus en misschien dat we ooit nog eens de tijd vinden af te spreken hihi.
    Kus van Steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Monauke on Tour

1 februari 2008 vertrokken wij om 13 maanden lang een aantal plekken van de wereld te verkennen.
Onze reis bracht ons naar Zuid-Amerika (Argentinie, Chili, Bolivia en Uruguay), Zuid-oost-Azie (Singapore, Maleisie en Indonesie) en Oceanie (Australie, Nieuw Caledonie en Nieuw Zeeland).
De nadruk lag op natuur en buitensport.
De tocht vond afwisselend ouderwets backpackend, met een camper reizend en met auto + tent plaats.

Op deze site staan berichten over onze belevenissen en de tripjes en plannen die wij sinds onze terugkomst hebben gemaakt.

Inmiddels staan wij opnieuw op het punt om voor een jaar de wereld te gaan verkennen. Dit keer beide in solo-formatie.

Auke zal op 27 augustus naar Indonesie vertrekken voor een avontuurlijke ronde over Sulawesi, de Molukken, Papoea en misschien de Solomon eilanden.
Eind december komt hij even terug in Nederland om begin januari een solo-fietstocht door Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam te starten.

Ramona vertrekt 30 augustus met een reisvriend op een enkel ticket naar Mexico, destination unknown. Globale doelstelling is om een ronde door Mexico te maken en daarna door Midden Amerika (Belize, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) af te zakken naar Colombia. Geschatte terugkomst maart 2012. Wens is om daarna nog een aantal maanden richting Nepal, Bangladesh en India te vertrekken.

Verhalen volgen!

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2019

Een nieuwe fase

19 Januari 2019

In het land van de Sultan

12 Januari 2019

2019: Een vliegende start

24 November 2018

Burka's en bikini's

14 November 2018

Het leven van alledag
RB

TRAVELING BROADENS THE HORIZON!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 332732

Voorgaande reizen:

01 Februari 2008 - 30 November -0001

Monauke on Tour

Landen bezocht: