Voorbereidingsupdate en Routeplan! - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu Voorbereidingsupdate en Routeplan! - Reisverslag uit Delft, Nederland van RB - WaarBenJij.nu

Voorbereidingsupdate en Routeplan!

Door: Ramona

Blijf op de hoogte en volg RB

26 September 2007 | Nederland, Delft

Na een bezige zomer, is het langzaam aan weer tijd geworden om ons actief op ons reisplan te storten.

Het was wat geduld uitoefenen, maar eindelijk is het zo ver. Ons wereldticket is geboekt en ons reisplan ligt vast!

Na het opvragen van meerdere offertes en het vergelijken van prijzen en routes, hebben we via Kilroy een ticket aangeschaft dat het beste past bij onze reiswensen. Dat maakt onze route concreet en betekent dat we ons kunnen richten op de details van onze planning (zoals bijvoorbeeld het maken van reserveringen en het aanvragen van visa).

De globale lijn van onze route is als volgt.
Van februari tot april:

Overland door Nieuw Zeeland reizen
Auckland - San Francisco
San Francisco - Londen
En vandaar naar huis...

Een gedetailleerde routeplan zal ik later nog een keer plaatsen.

We hebben er ontzettend veel zin in en tellen de resterende 18 weken voor vertrek af!!

Nu dus tijd om visa te regelen. De meeste visa kunnen tijdens de reis worden aangeschaft, alleen voor Vietnam en Nieuw Zeeland moeten we vooraf zaken doen met de betreffende ambassades.

De puzzel rondom reis- en ziektekostenverzekering en admistratieve zaken rondom het huis is bijna rond.
We hebben antwoorden op alle relevante praktische vragen die we konden bedenken en zijn nu aan het proberen alle essentiele regelzaken puntsgewijs af te handelen.

We moeten een grote wisseltruc doen met bankrekeningen (AMRO bank lijkt het handigst als lopende reisrekening),
mijn ouders moeten notarieel worden gemachtigd om zaken in Nederland waar te kunnen nemen tijdens onze afwezigheid, de belastingdienst wil weten waar we uithangen, er moeten nog prikken worden gehaald, we moeten ons uitschrijven bij de gemeentelijke basisadministratie, we moeten nog iets met lenzen en brillen en advies van de huisarts rondom medicatie op reis. En dit zijn nog maar een paar puntjes van de vele A4-tjes tellende lijst.

Gelukkig nog even de tijd en het gevoel alles steeds meer onder controle te hebben.

Alle benodigde spullen zijn aangeschaft, hablamos ya tres palabras Espanolas (of zoiets.. :D) en het herfstige weer brengt ons steeds meer in de stemming om de zon op te zoeken!

Een aantal onzekerheden die we snel hopen op te heffen:
- We zoeken nog een huurder voor het huis (februari 2008 tot maart 2009). Mocht je interesse hebben of iemand kennen, laat het ons vooral weten!!
Op zich hebben we hier alle vertrouwen in, komende maand zal een makelaar het huis actief te huur gaan aanbieden en voor ons bemiddelen.
- We zoeken nog een kattenoppas voor ons ontdeugende katerbeest Pai.
Tasman heeft al een logeeradres.
- Ik moet tussen de bedrijven door echt eens een keer afrijden en dat zo felbegeerde rijbewijs halen! Maar ook hiervoor geldt: er zijn vorderingen..

Tot slot nog een aantal belangrijke data:
Zaterdag 26 januari: afscheidsfeestje! Plek nog nader te bepalen, maar een datum hebben we maar vast geprikt!
Vrijdag 1 februari - vlucht naar Buenos Aires
Zaterdag 19 april - terug in Nederland tot 2 mei.
Vrijdag 2 mei - via Londen naar Singapore. Nu weg voor 10 maanden..

Bij nieuws volgt een update!

• 28 September 2007 - 08:11

Gerrie:

Mooi kompleet plaatje voor dit moment!
    Ik heb een printe naar opa en de oma's gestuurd, zodat zij ook helemaal op de hoogte zijn van de stand van zaken nu.
    Lieve groetjes,
    ma

• 30 September 2007 - 11:40

Carola:

Hoi Ramoon en Auke, Ik heb zojuist jullie laatste update en het wadloop verhaal zitten lezen. Net als jullie begin ik nu ook de weken af te tellen tot jullie weg gaan.... de verhalen zijn echt super leuk om te lezen. Ik kijk uit naar jullie beleven over de wereld!
    Liefs, Carola